Integracje

Głównym celem Platformy Integrującej jest stworzenie Centralnego Systemu Zarządzania Bezpieczeństwem (CSZB), poprzez zespolenie funkcjonalne i centralne zarządzanie wszystkimi systemami, bez względu na ilość i oddalenie obiektów oraz ilość i różnorodność systemów.

Platforma umożliwia integrację rozwiązań różnych producentów. Do obsługiwanych systemów należą: systemy sygnalizacji włamania i napadu( SSWiN), systemy przeciwpożarowe (SSP), kontrolery dostępu (SKD), telewizję przemysłową (CCTV), multisejfy, automatyka budynkowa, systemy nadzorujące przebieg procesu technologicznego lub produkcyjnego (SCADA) oraz wiele innych.

Platforma integrująca umożliwia centralne zarządzanie podległymi systemami w architekturze rozproszonej. W ciągu kilku chwil możemy nadawać i usuwać uprawnienia, zbierać i analizować zdarzenia zarejestrowane przez systemy, zarządzać alarmami i systemami oraz prezentować wszystkie dane za pomocą ujednoliconego, wygodnego interfejsu użytkownika. Automatyzacja Platformy CZB pozwala zredukować nakłady ponoszone na administrację i zarządzanie obszarem bezpieczeństwa. Znacząco wpływa na lepszą kontrolę kosztów, personelu i podwykonawców oraz, co najważniejsze, zwiększa bezpieczeństwo obiektów chronionych.

GŁÓWNE ZALETY INTEGRACJI

  1. 1
    Wszechstronność

    Obszary działalności wspierane przez Platformę, to monitoring obiektów, zdalna konfiguracja urządzeń oraz zarządzanie serwisami i kontrola budżetu.

  2. 2
    Synergia

    Współpraca pomiędzy różnymi systemami bezpieczeństwa w obrębie budynku umożliwiająca połączenie ich w jedną spójną strukturę, to jedno z podstawowych zadań Platformy. Przykładowo chcąc wejść do strefy uzbrojonej identyfikujemy się tylko w systemie kontroli dostępu, a informacje o tym fakcie są automatycznie przekazywane do systemu sygnalizacji włamania i napadu. Również współpraca z innymi systemami, w tym oprogramowaniem HR w zakresie importu danych/uprawnień pracowników dokonuje się automatycznie, eliminując tym samym konieczność podwójnego wprowadzania danych.

  3. 3
    Zdalne zarządzanie

    Redukcja kosztów obsługi serwisowej przy równoczesnym podniesieniu bezpieczeństwa obiektów chronionych staje się możliwa dzięki wprowadzeniu mechanizmu zdalnego zarządzania urządzeniami i użytkownikami w obiekcie. Od momentu uruchomienia Platformy możliwym staje się wykonywanie podstawowych czynności serwisowych i administracyjnych bez konieczności fizycznej obecności w miejscu instalacji urządzeń. Szybka propagacja danych dodatkowo podnosi komfort pracy z Platformą.

  4. 4
    Elastyczność i automatyzacja

    Dzięki wielu mechanizmom automatyzującym pracę, wbudowanym w Platformę, zwiększamy wydajność i unikamy błędów związanych z ręczną obsługą procesów. Z jednej strony mamy funkcje importu danych z systemów HR z drugiej zaś automatyczną retransmisję zdarzeń do partnerów/firm zajmujących się ochroną fizyczną, obsługą techniczną systemów bezpieczeństwa. Dodatkowo elastyczny mechanizm ustawiania automatycznych reakcji na sekwencję zdarzeń oraz modelowania i kontroli procesów pozwala użytkownikom na dostosowanie systemu do indywidualnych potrzeb.

  5. 5
    Bezpieczeństwo

    Rozbudowany system uprawnień z uwzględnieniem ról, trójwarstwowa architektura z szyfrowaną komunikacją pomiędzy modułami, bufory komunikacyjne zabezpieczające przed utratą danych spowodowaną nagłym wyłączeniem poszczególnych modułów to tylko część mechanizmów, które zostały wprowadzone celem zabezpieczenia systemu zarówno przed usterkami technicznymi, jak i próbami dostępu przez osoby nieupoważnione.