Monitoring

Firma RandD świadczy usługi monitoringu w oparciu o serwer monitorujący, aby swoim kluczowym Klientom oferować usługi kompleksowo i profesjonalnie w zakresie bezpieczeństwa obiektów. System ten umożliwia:

  • integrację systemów bezpieczeństwa (SSWiN, CCTV, PPOŻ, automatyki budynku)
  • agregację sygnałów z monitorowanych systemów bezpieczeństwa
  • monitorowanie parametrów środowiskowych (np. temperatura) oraz innych istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa eksploatacji budynków zagrożeń (np. zalanie, brak zasilania, pożar)
  • udostępnianie informacji dotyczących monitorowanego obiektu poprzez aplikacje mobilną (urządzenia Android, IOS)
  • generowanie cyklicznych raportów i zestawień, które mogą być automatycznie udostępniane poprzez wysyłanie wiadomości email.

Serwer monitorujący używany przez kilkuset klientów na całym świecie, innowacyjna i uniwersalna platforma do zarządzania stacją monitoringu. Pozwala zintegrować w jednym środowisku wszystkie popularne systemy bezpieczeństwa, jak również zarządzać działami serwisu, ochrony fizycznej oraz inwentaryzować wyposażenie obiektów.

W pomieszczeniach technicznych oraz istotnych z punktu widzenia bezpieczeństwa eksploatacji obiektu oraz potrzeb Użytkownika montowane są czujniki, które wykrywają zagrożenie oraz wskazują nieprawidłowy stan pracy monitorowanych urządzeń obiektu:

  • Czujniki zalania
  • Czujniki dymu i temperatury
  • Czujniki otwarcia drzwi
  • Czujniki gazu ziemnego
  • Czujniki gazu LPG
  • Inne

W każdym module alarmowych przewidziano możliwość podłączenia styków alarmowych NO/NC sygnalizujących awarię monitorowanych urządzeń.

Monitoring

  • Sygnalizacja włamania i napadu
  • Systemy przeciwpożarowe
  • Wideo

Źródłem alarmu na obiekcie mogą być nie tylko sygnały pochodzące z klasycznych systemów alarmowych, ale także analityka wideo. Platforma odbiera sygnały dotyczące:

…a także wiele innych, generując na ich podstawie alarmy do obsłużenia.

Nie można mówić o profesjonalnym monitoringu obiektu nie wspominając o wideo patrolach i wideo porównaniach. Pierwsze pozwalają co zadany okres czasu zweryfikować sytuację na obiekcie bez wysyłania tam pracownika ochrony, drugie umożliwiają porównanie bieżącego obraz z wzorcowym. Wynik porównania rejestrowany jest w bazie. W trakcie realizacji procesu operator realizuje zdefiniowane procedury. Dodatkowo na wzorcowym obrazie za pomocą narzędzi graficznych możemy zaznaczyć elementy na które trzeba zwrócić uwagę.

 

Duża liczba zestawień i raportów wbudowanych w system monitorujący pozwala zarówno zwykłym użytkownikom, jak i kadrze zarządzającej oraz klientom końcowym dostarczyć cały szereg potrzebnych informacji, które umożliwiają podejmowanie właściwych decyzji. Klienci otrzymują przede wszystkim wgląd w historię odebranych sygnałów i podjętych przez centrum monitoringu działań.
Dodatkowo Klienci mogą uzyskać informację na temat obsługi alarmów w postaci opisowych raportów, które mogą zawierać nawet elementy multimedialne w postaci zdjęć.